Podle Financial Times měl portál používat e-mailové adresy a telefonní čísla lidí, kteří používají Twitter, aby se zvýšila účinnost cílení reklam. Pokuta, která by mohla vyústit ve vyšetřování FTC, by podle časopisu mohla být až 250 milionů dolarů.

Podle FTC, Twitter porušil slib uživatelům o bezpečnosti a soukromí jejich dat, čímž uvedl spotřebitele v omyl. Twitter připustil „neúmyslně“ použití osobních údajů, včetně telefonních čísel a e-mailových adres, které na jeho stránky poskytli jeho uživatelé podle jejich názoru „pro účely bezpečnosti“. Portál je však používal ke komerčním účelům, aby se zvýšila účinnost cílení reklam. Situace nastala v letech 2013–2019.

Twitter uvedl, že tyto informace byly použity k připojení uživatelů ke konkrétním marketingovým seznamům poskytovaným inzerenty a pomohly cílit reklamy na konkrétní publikum. Vedení portálu připustilo, že to byla chyba, a loni to přestal dělat.

Podle Komise společnost Twitter porušila zásadu dobrovolného předkládání údajů pro účely marketingu, kterou se zavázala dodržovat v roce 2011 po dohodě s Komisí. Jednalo se o dřívější obvinění z ohrožení soukromí uživatelů, která se objevila poté, co hackeři použili nástroje interní kontroly na webu k přístupu k účtům lidí, kteří tuto službu používají. V roce 2009 se to stalo dvakrát.

Twitter se pak zavázal, že nebude uvádět uživatele v omyl ohledně rozsahu zabezpečení údajů, ochrany soukromí a důvěrnosti a že bude vytvářet a udržovat komplexní program zabezpečení informací. Jak ukázal nedávný útok na významné uživatele Twitteru a napadení jejich účtů hackery, nebyla splněna ani bezpečnostní podmínka.

FTC dříve dosáhla s Facebookem vyrovnání ve výši 5 miliard dolarů. Jednalo se největší sankce v historii komise za nesprávné zacházení s uživatelskými daty.

zdroj: pravda24.cz

Komentáře

Sdílejte