Jak cukr ovlivňuje váš imunitní systém?

Kromě toho, že je hnací silou jiných chronických zdravotních stavů, jako je cukrovka a srdeční choroby, ovlivňuje spotřeba cukru schopnost vašeho těla bojovat proti virům nebo jiným infekcím v těle. Víte, že vaše tělo potřebuje určité buňky na potlačení infekcí? Bílé krvinky, známé také jako “zabíječské buňky”, jsou vysoce ovlivněny spotřebou cukru. Jak vzpomíná Dr. Roizen, cukr brzdí imunitní systém, protože podle studie provedené na ovocných mušky nejsou bílé krvinky schopny si dělat svou práci a ničit špatné bakterie nebo viry, jakož i když někdo nejí cukr. Píše portál CNET.

Další studie ukázala, že vysoká hladina cukru v krvi ovlivňuje mechanismy boje proti infekcím u diabetiků. Dieta s vysokým obsahem cukru je spojena s cukrovkou 2. typu, protože vysoká spotřeba cukru může vést k cukrovce – stav, který je spojen zejména s vyšším rizikem závažných komplikací způsobených COVID-19.

Kolik cukru stačí na oslabení vaší imunitní reakce

Tato studie o výživě ukazuje, že na oslabení imunitního systému je potřeba asi 75 gramů cukru. Jakmile jsou postiženy bílé krvinky, předpokládá se, že imunitní systém se sníží asi po 5 hodinách. To znamená, že dokonce i někdo, kdo spal 8 hodin, užíval doplňky pro cvičení, může vážně poškodit funkci imunitního systému tím, že během dne vypije několik sodovek nebo snědl sladkosti nebo sladké dezerty.

Uvedená studie byla zveřejněna v 70. letech 20. století, ale další studie z roku 2011 rozšířila předchozí výzkum a zjistila, že cukr, zejména fruktóza (jako cukr v kukuřičném sirupu s vysokým obsahem fruktózy), negativně ovlivnil imunitní systém na viry a bakterie.

Jen abychom vám poskytli informace o tom, jak se může přidat 75 gramů cukru:

Jedna plechovka sody má asi 40 gramů cukru

Slazený jogurt s nízkým obsahem tuku může obsahovat 47 gramů cukru

Košíček má asi 46 gramů cukru

Sportovní nápoje mohou obsahovat asi 35 gramů cukru

Kolik cukru se považuje za zdravé na konzumaci za den?

Úřad pro prevenci nemocí USA a Světová zdravotnická organizace doporučují, abyste denně nedostali více než 10% denních kalorií z přidaného cukru. Dalším způsobem, jak se dívat na toto množství, je omezit příjem cukru na nejvíce šest čajových lžiček nebo celkově 25 gramů. Toto množství zahrnuje cukr, který můžete přidat do své kávy, cukr v každodenní čokoládové porci nebo skryté cukry, které se často vyskytují v “zdravých” potravinách, jako jsou moučníky nebo smoothie.

Nakonec, pokud se budete držet vyvážené stravy a udržíte svou spotřebu cukru pod kontrolou (v ideálním případě ji omezit na 25 gramů denně), pak bude mít váš imunitní systém mít lepší šanci dělat svou práci a zabrání vám onemocnět.

Komentáře

Sdílejte