Potom ukázal na středovýchodní restauraci doprava, skrytou za malou mešitou.

„Tady je nejvyšší koncentrace muslimů v Praze,“ řekl smích manažer IT projektu.

Ačkoli neexistují žádné přesné údaje, muslimská komunita v České republice je malá, mezi 5 000 a 20 000 nebo méně než 0,02 procent z celkové populace.

V Praze žije jen část.

Někteří muslimové v Praze se obávají, že okolnosti mohou vést ke spojenectví s Okamurou, což mu poskytne bezprecedentní platformu – znepokojující vyhlídka vzhledem k společné opovržení muslimských uprchlíků ANO a SPD.

“Musíme bojovat za to, co zde naši předkové vybudovali. Pokud bude v Bruselu více muslimů než Belgičanů, to je jejich problém. Nechci to tady. Neřeknou nám, kdo by tu měl žít,” řekl Babis novináři v červnu.

Většina muslimů jsou lékaři, inženýři a IT specialisté atd. Přesto se některé politické strany snaží změnit naše práva a odstranit islám

“Mnoho našich přátel už odešlo, a pokud [islamofobie] nebyl prvním důvodem, určitě by to byl druhý,” řekl šejk z Palestiny.

“Většina muslimů jsou lékaři, inženýři a IT specialisté atd., Ale některé [politické] strany … se snaží změnit naše práva a odstranit islám,” řekl Vladimir Sanka, 58letý český muslim, který je ve správní radě muslimského společenství v Praze.

Lubomír Kopecek, politický analytik Masarykovy univerzity v Brně, uvedl, že spojenectví v této fázi je nepravděpodobné, ale v žádném případě neproveditelné.

„Pokud by se v příštích týdnech nebo měsících došlo k vládě ANO a Okamury, mohlo by to změnit mnoho věcí,“ řekl s odkazem na náboženské svobody. Píše Aljazeera.

I kdyby se obě strany seřadily, těžko by provedly takový zákaz, řekl šéf Ústavního soudu Pavel Rychetsky místním sdělovacím prostředkům a řekl: „Nikdo nemůže zakázat svobodu náboženského vyznání a vyznání.“

Jednou z obětí byla Shaikhova žena.

„Bohužel je to čím dál těžší,“ řekl.

Shaikh, který dvakrát debatoval s Okamurou v české televizi v roce 2015, uvedl, že pro jeho komunitu bylo v posledních letech obtížné najít místo v Praze, kde by se mohl shromáždit pro Eid al-Fitr – oslavu na konci ramadánu.

Velké haly nechtějí mít nic společného s muslimy.

“Nebyl to problém 23 let, ale před pár lety se to stalo nemožným,” řekl Shaikh.

Navzdory velmi malému počtu muslimů a nikdy se nestal obětí útoku, vnímaná hrozba útoků ve spojení s tradicí nativismu – například dlouhodobé pronásledování etnických Romů – učinila zemi náchylnou k populismu a krajně pravicovým postojům .

V Praze se politici, včetně prezidenta Miloše Zemana, snažili získat výhodu tím, že zaujali tvrdá stanoviska k muslimům, kteří se postavili v tvrdé opozici vůči kvótám uprchlíků v EU, přičemž přijali pouze 12 z téměř 2700 uprchlíků přidělených Evropskou komisí.

Postoj vedl k zánětlivé rétorice, přičemž Zeman poznamenal, že muslimská integrace do české společnosti je „prakticky nemožná“.

Komentáře