Kontroverzní umělecké dílo není nic nového. Fotograf a umělec Elisabeth Ohlson Wallin ho namaloval v roce 2012 a pokusil se ji věnovat katedrále Skara těsně před tím, než se církev připravovala na první svatbu stejného pohlaví ve své 1000leté historii.

Lesbička, která má v minulosti smíchání náboženských obrazů s pro-menšinovým aktivismem, v té době řekla, že chce vyzkoušet, zda je švédská církev stejně přátelská vůči gayům, jak se tvrdí, když přijala manželství osob stejného pohlaví. v roce 2009. Katedrála Skara tento dar zdvořile odmítla s tím, že jde o politický aktivismus a ne o víru.

Uplynulo však více než sedm let a nyní se Wallin dostala do cesty, i když není ve svém domovském městě. Kostel sv. Pavla v Malmö přijal obraz nazvaný „Ráj“ jako svůj nový oltář a odhalil jej v neděli, první adventní den. Pastorka Helena Myrstenerová uvedla, že „věta byla napsána“ na zavěšení „oltářního díla LGBT“, když tweetovala fotografii malby.

Pravděpodobně to však není proto, že umělec má problémy s nahotou. Konec konců, její nejslavnější výstava fotografií – biblická inspirace „Ecce Homo“ z roku 2012 – představovala obraz zobrazující Ježíšův křest s modelem, který stojí za Krista a jeho penis je plně odhalen.

Soudě podle některých komentářů k sociálním médiím nový oltář nepomůže s zastavením exodu. “Politizace zašla příliš daleko,” komentovala jednu zprávu, když oznámila, že opustí církev. Jiný řekl, že zatímco ve Švédské církvi bylo spousta osvícených kněží, radikálové z „PC-packu“ ji proměnili ve vlastní arénu.

(RT, foto: Pixabay)

Komentáře

Sdílejte