Banán může být první superpotravinou, když vědci během první světové války tvrdili, že dokáže vyléčit celiakii (dříve, než jsme věděli o roli lepky v nemoci), podle Harvardovy školy veřejného zdraví. Ale v poslední době byl tento termín rozhozen jako termín marketingu potravin pro všechno od kale po kefír.

CO JE SUPERPOTRAVINA?

„Superpotravina je jídlo, které je ve srovnání s kalorickým obsahem výživně husté,“ vysvětluje Paige Yurick ze společnosti MS Nutrition. “Je to jídlo, které balí spoustu vitamínů a minerálních látek do menšího kalorického balení než jiné potraviny v typické západní stravě.”

Vysvětluje, že významná výhoda superpotravin souvisí s jejich antioxidačními vlastnostmi. I když vím, že antioxidanty jsou pro mě dobré (hej, borůvky!), Nejsem si jistý, jestli bych ti mohl říct proč.

“Vzhledem k tomu, že mnoho potravin, které v Americe obvykle konzumujeme, lze považovat za prooxidanty, protože jsou baleny s konzervačními látkami, aditivy, sodíkem a transfaty. Například Američané mohou potřebovat více antioxidačních potravin, jako jsou superpotraviny, které pomáhají tělu s každodenními metabolickými a homeostatickými látkami. Funguje ve snaze vyrovnat se s negativním dopadem spotřeby zpracovaných potravin, “říká Yurick.

V zásadě jíme tolik zpracovaných potravin, musíme hledat potraviny s antioxidačními vlastnostmi, jako jsou ty v superpotravinách, abychom čelili každodennímu stravování.

“Pokud jste se podívali na zdravější stravu po celém světě (jako středomořská strava), některé z těchto superpotravin by se jednoduše považovaly za základní prvky stravy a ne za něco nad,” říká Yurick.

I když do vaší stravy přidáte více lososů, listových zelenin a fermentovaných potravin, nemusí vás to udělat superženou, ale také to nemůže ublížit.

Yurick však varuje, aby jsme si dávaly pozor na přidaný cukr v moderních superpotravinách, jako jsou acai misky nebo matcha lattes.

“Bobule Acai nejsou přirozeně sladké, ale misky Acai jsou naloženy cukrem kvůli přidanému cukru ve zmrazené směsi acai,” varuje Yurick.

Pokud se snažíte do svého jídelníčku začlenit více superpotravin, Yurick navrhuje zaměnit jogurty za snídani za řecký jogurt nebo kefír. Nebo možná začněte svou salátovou mísu základnou půl misky kale nebo jiných listových zelení (pomíchat kale a bude to chutnat lépe!).

Také navrhuje nakupovat vo více domácích obchodech se potravinami, protože tam se obvykle uchovávají čerstvější (a méně zpracované) položky.

JSOU SUPERPOTRAVINY NAD OSTATNÍCH POTRAVIN?

Yurick říká, že zatímco jeho odpověď je technicky ano, hlavní zaměření by mělo být přesunutí pryč od zpracovaných potravin, a pokud vás to dostane do prostoru, abyste řekli ano superpotravinám, pak skvělé.

“Prostřednictvím objektivu toho, co konzumujeme v západní stravě, lze říci, že superpotraviny jsou ve skutečnosti lepší než ostatní potraviny,” říká Yurick.

Pokud jde o švábové mléko

“Předpokládám, že hmyz se považuje za udržitelný zdroj bílkovin, ale tohle to trvá příliš dlouho,” říká. “Opravdu se nemusíme dívat na extrémní superpotraviny; spíše si myslím, že můžeme vyvinout společné úsilí, abychom jedli výživnější stravu, a přínosy pro zdraví přijdou. “

(MNS, foto: Pixabay)

Komentáře

Sdílejte