Tato nová pravidla navrhla Evropská komise v dubnu loňského roku v rámci nové politiky pro spotřebitele.

První místopředseda Komise Frans Timmermans uvedl: „Jedná se o ochranu spotřebitelů prostřednictvím větší transparentnosti a důsledné prosazování práva v případě klamání zákazníků. Díky této nové politice budou spotřebitelé vědět, co a od koho nakupují.“

Věra Jourová, komisařka pro spravedlnost, spotřebitele a rovnost žen a mužů, k tomu doplnila: „Přijetí této politiky znamená, že dny uplatňování dvojího metru na jednotném trhu jsou sečteny. Spotřebitelé by již neměli být uváděni v omyl vydáváním různých výrobků za stejné výrobky. Obchodníky, kteří budou v podvádění pokračovat, čekají vysoké sankce. Nová politika rovněž posílí ochranu spotřebitelů na internetu a zvýší transparentnost při nakupování online.“

Řešení dvojí kvality spotřebního zboží: nová pravidla objasňují, že uvedení výrobku na trh jako výrobku shodného s totožným výrobkem v jiných členských státech, má-li toto zboží ve skutečnosti neodůvodněně výrazně odlišné složení nebo vlastnosti, by bylo považováno za klamavou praktiku.

Takže bude stačit “odůvodnit” anebo nenaplnit “výrazně odlišné”. Úžasné!

(zdroj: zvedavec.org, foto: Pixabay)

Komentáře

Sdílejte