WikiLeaks se vysmál zdrojům informací, ze kterých vychází zpráva americké rozvědky o vměšování Ruska do voleb v USA.

„V odtajněné zprávě o „ruských hackerských útocích” najdeme zajímavou doložku, podle níž byla zpráva sestavena na základě televizních pořadů a tweetů,” ironizuje WikiLeaks. Takto komentoval odstavec, ve kterém se praví, že autoři dokumentu podrobili rozboru „chování politiků, státních sdělovacích prostředků a prokremelských uživatelů sociálních sítí, loajálních vůči Kremlu”.

Americká rozvědka zveřejnila zprávu o „vměšování Moskvy” do prezidentské kampaně. Tvrdí se v ní, že ruský prezident Vladimir Putin osobně nařídil, aby byly volby, které v Americe proběhly, ovlivňovány.

Značná část dokumentu pod názvem Kremelská televize se snaží ovlivňovat politiku a rozdmýchávat nespokojenost v USA je věnována agentuře Sputnik a televizi RT. Přitom jsou jako základ použity výzkumy z roku 2012, které byly podrobeny pouze kosmetické úpravě tak, aby odpovídaly americkým volbám.

Podobná obvinění se na adresu Moskvy neozývají poprvé, přitom ovšem nebyly nikdy předloženy žádné důkazy. Tato tvrzení v Rusku rovněž popírají.

(KPa, Sputnik, Foto: Shutterstock)

Komentáře